Przejdź na stronę główną Interia.pl
Reklama

Orlen uruchamia nową usługę na stacjach

PKN Orlen udostępnił nową funkcjonalność w aplikacji Orlen Mobile, dzięki której kierowcy mogą płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Mobilne płatności dostępne są już na wszystkich 1300 stacjach koncernu w Polsce. W niedalekiej przyszłości Orlen Pay będzie wdrożony na 406 stacjach „Benzina” w Czechach, należących do Grupy Orlen, a następnie na rynku niemieckim.

Rozwiązanie usprawni i przyspieszy obsługę klientów, którzy dokonują jedynie zakupu paliwa, ale także ułatwi korzystanie ze stacji osobom z ograniczoną sprawnością ruchową lub rodzicom podróżującym z małym dziećmi - tłumaczy spółka.

- Coraz więcej kierowców będzie z tego korzystać. Dziś czas jest bardzo deficytowym dobrem i wszystkim nam go brakuje. W związku z tym, jako że nie każdy klient korzysta z możliwości zakupów i z gastronomii - wprowadzamy aplikację, która umożliwia płacenie bezpośrednio przy dystrybutorach - mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Reklama

Wprowadzenie modułu Orlen Pay w aplikacji Orlen Mobile to efekt ponad dwuletnich prac przygotowawczych, które miały na celu wdrożenie bezobsługowego tankowania paliwa i udostępnienia klientom, w tym indywidualnym, zbiorczego pakietu usług w jednej aplikacji. Z czasem aplikacja będzie nabierać nowych funkcjonalności.

- Będziemy również przez tę aplikację robić różnego rodzaju formy promocyjne - tłumaczy Obajtek.

Aplikacja dostępna jest na systemy iOS i Android. Umożliwia dokonanie płatności poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się na dystrybutorze. Aby jednak skorzystać z tej usługi płatniczej, na początek należy przejść rejestrację i dodać kartę kredytową lub debetową (Visa lub Mastercard).

Klient oprócz płatności przy dystrybutorze, otrzymuje dzięki aplikacji również dostęp do historii transakcji, możliwość modyfikacji danych i zbierania punktów.

Łącznie, w kraju i za granicą, Orlen dysponuje blisko 2800 stacjami paliw. Segment detaliczny stanowi istotny obszar działalności koncernu. W III kwartale 2018 roku segment detaliczny osiągnął rekordowy rezultat EBITDA wg LIFO na poziomie 723 mln zł. To oznacza wzrost o 113 mln zł (r/r). Do dobrego wyniku przyczynił się wzrost wolumenów sprzedaży na wszystkich rynkach, łącznie o 7 proc. (r/r) (w tym: w Polsce o 5 proc., w Czechach o 9 proc., na Litwie o 11 proc. i w Niemczech o 11 proc.) - podaje spółka w komunikacie.

BB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Orlen | nowe technologie | płatności mobilne

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM