Przejdź na stronę główną Interia.pl

InCredibles: polskie start-upy idą w świat

Z roku na rok zwiększa się świadomość polskich przedsiębiorców, którzy wiedzą co chcą osiągnąć otwierając biznes, wiedzą jak to zrobić i z czym się muszą zmierzyć – mówi Interii Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments i inicjator programu mentoringowego InCredibles.

- Start-upy w naszym programie szukają wiedzy, pieniędzy, kontaktów, potwierdzenia - wersyfikacji, że projekt jest dobry i konkurencyjny oraz może się obronić na scenie międzynarodowej - podkreśla Sebastian Kulczyk. - Nie zawsze chodzi o rewolucje, tylko o praktyczne zastosowanie - dodaje.

Reklama

W czwartek w Campus Warsaw do rywalizacji o spersonalizowany pogram mentorski w ramach projektu The InCredibles oraz bezzwrotne granty w wysokości 50 tysięcy dolarów stanęło 10 międzynarodowych start-upów. Do finału zakwalifikowało się 5 spółek, które wspólnie z mentorami określą priorytety i zakresy swoich akceleracji.

Do programu wpłynęło ponad 300 aplikacji z 34 krajów. Najmocniej reprezentowany był region Europy Środkowo-Wschodniej. Poza Polską najwięcej zgłoszeń wpłynęło z Ukrainy, Litwy i Estonii, ale w rekrutacji pojawiły się również spółki z Izraela, Indii i Chile. Najsilniej reprezentowane były sektory software oraz healthtech i fintech.

- Po raz pierwszy w Polsce mamy tu start-upy z całego świata. To nie były pomysły tylko na papierze, ale często już docenione z milionowymi przychodami. To pozytywnie nas zaskoczyło, podobnie jak to, że ich założyciele chcą przyjeżdżać do Polski - mówi Dariusz Żuk, prezes Business Link i mentor w programie InCredibles.

- Dziś start-upy myślą nie tylko o pieniądzach, chcą wejść na rynki w naszym regionie i szukają doświadczenia u mentorów, którzy mają doświadczenie w budowaniu firm - dodaje.

Do finałowej rozgrywki stanęło 10 projektów biznesowych: Nuadu, AskToPay, Avocode, CardioCube, Fincheck, Genomtec, Infermedica, Neuron Soundware, Minespider i Welltrado. Spośród finałowej dziesiątki, jury w składzie: Sebastian Kulczyk - Kulczyk Investments, Supreet Singh Manchanda - Akal Global, Dariusz Żuk - Business Link, Rafał Plutecki - Campus Warsaw, Piotr Pietrzak - IBM, Lawrence Barclay - Manta Ray VC oraz Maciej Sadowski - Startup Hub Poland, wybrało 5 laureatów, spółki Avocode, Neuron Soundware, Nuadu, Infermedica, Genomtech, które będą uczestniczyć w 6 tygodniowej, autorskiej akceleracji.

Paweł Czech, wiceprezes Nuadu, wskazuje że główną bolączką polskich start-upów jest brak przemyślanych strategii opartych na analizie rynku.

- Druga bolączka, już dla całego kraju to brak planu - tak jak wiemy że Finlandia stoi edukacją, Wielka Brytania - finansami, Niemcy - przemysłem, tak w Polsce nie ma jednej, wspólnej myśli przewodniej - podkreśla Czech. Pytany o możliwe nisze, w których mogłaby się odnaleźć Polska wskazuje na "innowacyjne technologie IT, mikroprzedsiębiorstwa produkcyjne, mikromechanikę i mikrotechnikę. - To specjalistyczne rozwiązania technologiczne. Zarówno w software, jak w produkcji, Polacy mają niesamowitego ducha przedsiębiorczości, budowania innowacji - podkreśla Paweł Czech.

Zwycięzcy programu dostaną bezzwrotne granty wysokości 50 tys. dolarów, kontakty, doświadczenie mentorów i doproszonych ekspertów oraz wymierne wsparcie we wspólnym budowaniu wartości. Program i harmonogram akceleracji zakładają warsztaty z mentorami z Doliny Krzemowej, spotkania z ekspertami z Singularity University, konsultacje z inwestorami oraz liczne ćwiczenia ze specjalistami z każdego obszaru działalności firmy. Czekają na nich warsztaty między innymi z księgowości, prawa, polityki kadrowej, public relations, marketingu i sprzedaży. W ramach akceleracji zwycięzcy dodatkowo odwiedzą Campus London, gdzie będą mogli skorzystać z wiedzy międzynarodowych fachowców oraz odbyć indywidualne spotkania z lokalnymi inwestorami. Spółki będą miały także okazję skonfrontować swoje umiejętności sprzedażowe z potencjalnymi klientami.

tf

Dowiedz się więcej na temat: Start-up | program InCredibles | Sebastian Kulczyk | przedsiębiorcy

Reklama

Najlepsze tematy

Patroni

Ministerstwo Rozwoju Ministerstwo Cyfryzacji Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Partnerzy

PKO BP Grupa TAURON Coca-Cola HBC

Partnerzy mediowi

Interia RMF TVP Forum Ekonomiczne wysokienapiecie.pl