Przejdź na stronę główną Interia.pl
Reklama

Uwaga polskie firmy! Rusza promocja za granicą

Ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” poddziałanie 3.3.2 przeznaczony dla przedsiębiorstw z sektora MŚP realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

- Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać - w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej - mówi Tomasz Pisula, prezes PAIH.

Ministerstwo Rozwoju na podstawie analiz przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech - spożywczego, IT/ICT (PARP) i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna.

Reklama

- Promocja eksportu ma szczególne znaczenie dla polskiej gospodarki, jest też elementem Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju. Dostrzegamy potrzebę promowania polskich produktów i firm, kompleksowego wsparcia perspektywicznych branż i poprawę naszego wizerunku - dodaje Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Projekt zakłada umożliwienie przedsiębiorcom ekspansji na nowe perspektywiczne rynki pozaunijne. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne.

Zadaniem PAIH na kolejne dwa lata sprawowania pieczy nad projektem, będzie organizacja stoisk targowych na 99 imprezach wystawienniczych w 23 krajach w latach 2018-2019.

- Przedsiębiorcy mogą wykorzystać stoisko narodowe jako miejsce spotkań B2B, na którym wyświetlą swoje filmy promocyjne czy udostępnią katalogi - nie mogą jednak korzystać z niego jako wystawcy, gdyż generalnym założeniem projektu jest promocja polskich branż jako całości, a nie konkretnych firm i marek - podkreśla Robert Zawadzki, szef zespołu realizującego w PAIH program Marka Polskiej Gospodarki - Brand.

- Chcemy wypromować tych, co stawiają pierwsze kroki za granicą, także za pośrednictwem biur handlowych PAIH - dodaje.

Projekt przewiduje również specjalne wyodrębnienie powierzchni na potrzeby prezentacji polskich regionów.

Program zakłada również uruchomienie dziewięciu branżowych portali internetowych w domenie trade.gov.pl. Pod tym samym adresem znajduje się zestawienie targów, na których Agencja zorganizuje stoiska narodowe.

Przedsiębiorcy zainteresowani promocją swoich produktów i usług podczas targów mogą bezpłatnie zamieścić wizytówki w katalogu poprzez wypełnienie formularzy zgłoszeniowych dostępnych na każdym z portali branżowych.

Wsparcie działań promocyjnych dla przedsiębiorców będzie finansowane z Programu Inteligentny Rozwój.

td, PAIH

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PAIH | polskie firmy

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM