Przejdź na stronę główną Interia.pl
Reklama

IKEA wraca do miast

Bycie bliżej klienta, nowe sklepy w miastach i rozwój kanałów cyfrowych - to zdaniem Carmen Garcia Gomez, prezes IKEA Retail Polska główne elementy strategii firmy. Podczas Kongresu 590 w Jasionce Garcia Gomez zapewniła Interię, że zapowiadana przez rząd podwyżka płacy minimalnej nie jest problemem dla IKEI, której zależy na utrzymaniu pracowników.

IKEA nie odczuwa osłabienia tempa rozwoju gospodarczego w Europie. W 2018 roku poziom sprzedaży w całej sieci wzrósł średnio o 5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. - Jeszcze mniej odczuwamy spowolnienie w Polsce, gdzie sprzedaż wzrosła o 11 proc. i wyniosła prawie 4,5 miliarda złotych - zwraca uwagę Garcia Gomez.

Za rok zostanie otwarty sklep w Szczecinie, który będzie miał prawie 30 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni, a w październiku 2018 roku przedsiębiorstwo otworzyło w Warszawie pierwszy sklep w centrum handlowym. Prezes IKEA Retail Polska nie wyklucza, że powstaną kolejne tego typu placówki. - Opracowujemy strategię. Prawdopodobnie będziemy zbliżać się do miast, otwierać mniejsze, ale bardziej dostępne sklepy. Z drugiej strony będziemy inwestowali w kanały cyfrowe, w user experience, w naszą stronę internetową i w płatne aplikacje. Kolejne ważne obszary to rozwój gospodarki obiegu zamkniętego, zarządzanie danymi i odpowiedź, co mamy zrobić, aby mieć pozytywny wpływ na środowisko - wyliczała kierująca sprzedażą w polskich oddziałach firmy. 

Reklama

Jednym z działań na rzecz środowiska jest promowanie energii fotowoltaicznej. Polska była jednym z pierwszych rynków, na których Ikea zaoferowała "Home Solar". - Zawsze mówiliśmy, że jesteśmy w domach, ale teraz jesteśmy też na domach, na dachach. Rezultat jest bardzo dobry. W tym roku sprzedaż wzrosła trzykrotnie - informowała Interię Garcia Gomez. Przypomniała, że w Polsce IKEA jest właścicielem farm wiatrowych. Firma poprawiła też wydajność energetyczną sklepów. 

Prawie 10 proc. całej sprzedaży IKEA realizowana jest online. W 2018 roku produkty firmy kupiło za pośrednictwem kanałów cyfrowych ponad pół miliona osób. Sprzedaż online wzrasta między innymi dzięki przebudowie strony internetowej. - Teraz jest ona bardziej intuicyjna, posiada uproszczoną ścieżkę zakupową i jest szybsza - wyjaśnia prezes IKEA Retail Polska. 

Ważną dla IKEA kwestią jest zatrzymanie u siebie pracownika. Dlatego - jak zapewniła rozmówczyni Interii -  bez względu na zapowiedzi rządu dotyczące podniesienia płacy minimalnej, prawie 5 tysięcy zatrudnionych może spać spokojnie. - Jeśli chodzi o pensje, to i tak już jesteśmy 45 procent powyżej płacy minimalnej. Dlatego o wiele ważniejsze jest dla nas skoncentrowanie się na  zatrzymaniu pracowników, którzy już tworzą nasz zespół.  Interesuje nas ich rozwój zawodowy - wyjaśniała Carolina Garcia Gomez. I jak zapewniła, zatrudnieni w IKEA mają nie tylko możliwości rozwijania swoich umiejętności w Polsce, ale też zagranicą. - Mamy szczęście mieć w Polsce różne organizacje IKEA: IKEA Retail, Industry, Suppliers ale też umożliwiamy robienie międzynarodowej kariery - podkreśliła Garcia Gomez. 

ew

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Kongres 590 | Firma

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM