Przejdź na stronę główną Interia.pl

​Coraz więcej polskich produktów na stacjach Orlenu

Około 85 proc. produktów na polskich stacjach należących do PKN Orlen pochodzi od polskich producentów lub jest produkowane w Polsce. Koncern współpracuje z około 170 polskimi dostawcami - poinformował prezes spółki Daniel Obajtek.

- Patriotyzm gospodarczy dla zarządu Orlenu jest bardzo ważny. Napędzamy się nawzajem, inwestujemy w gospodarkę, w zadania społeczne, w sport i fundację. (...) Życzyłbym sobie, by dołączali do nas również nowi producenci, chcemy współpracować z polskimi przedsiębiorcami - powiedział.

Reklama

Aż 4300 artykułów sprzedawanych na krajowych stacjach Orlenu pochodzi od polskich firm lub jest produkowane w Polsce. To ok. 85 proc. całości asortymentu.

Orlen przeprowadził wśród dostawców ankietę, z której wnioski przedstawił podczas briefingu zorganizowanego podczas kongresu 590 w Rzeszowie. Wynika z niej, że produkcja w wyniku współpracy z koncernem wzrosła u dostawców średnio o 9 proc.

Jak poinformowała Patrycja Klarecka, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen, partnerzy firmy musieli  zaangażować dodatkowo średnio trzech nowych poddostawców. Wśród korzyści wynikających  ze współpracy wskazywali możliwość stworzenia nowych miejsc pracy, wzrost rozpoznawalności marki i większą dostępność ich produktów.

Klarecka poinformowała, że obrót polskimi produktami w grupie Orlen w Czechach i na Litwie wyniósł w 2019 roku 52 mln zł.

Na koniec półrocza koncern posiadał 1779 stacji w Polsce, 584 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i jedną na Słowacji. W sumie sieć całej grupy liczyła ponad 2800 punktów.

wj

Dowiedz się więcej na temat: PKN Orlen S.A. | Daniel Obajtek

Reklama

Najlepsze tematy

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM