Przejdź na stronę główną Interia.pl

Reklama

Reklama

Bankowe konto w telefonie wypiera serwis internetowy

Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo wykonali już 200 milionów transakcji w aplikacji mobilnej. Największy bank na naszym rynku prowadzi blisko 7,5 mln rachunków osobistych i ma już 3,5 mln aktywnych aplikacji IKO.

Mobilna forma obsługi rachunku staje się coraz popularniejsza. Pokazuje to szybki przyrost użytkowników jak i operacji. Pierwsze 50 milionów transakcji klienci banku wykonali w niespełna 5 lat, kolejne 50 milionów już tylko w 8 miesięcy, a w ciągu następnych 9 miesięcy podwoili tę liczbę.

Jakie operacje najczęściej wykonują?

Trzy najpopularniejsze rodzaje transakcji mobilnych to przelew, płatności BLIKIEM w sklepach internetowych oraz płatności zbliżeniowe.

To aplikacja mobilna w telefonie staje się dominującym sposobem korzystania z bankowości elektronicznej (bije w tej konkurencji bankowość internetową).

Reklama

Z ostatnich danych Związku Banków Polskich wynika, że 17,2 mln klientów indywidualnych aktywnie korzysta z bankowości internetowej, a aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych na całym rynku jest 8,7 mln (tylko w czwartym kwartale ta grupa zwiększyła się o ponad 10 proc.).

W PKO BP już od prawie roku klienci PKO i Inteligo częściej logują się do aplikacji mobilnej IKO niż do internetowego serwisu transakcyjnego.

- Dynamika liczby transakcji wykonywanych z poziomu telefonu pokazuje, że bankowość w telefonie nie jest już żadną nowinką, ale silnym trendem. Na pierwsze 100 milionów transakcji mobilnych czekaliśmy 5,5 roku, natomiast kolejne 100 milionów nasi klienci wykonali już tylko w 9 miesięcy - podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

- W kwietniu bieżącego roku zanotowaliśmy 59 mln logowań do aplikacji IKO, a w tym czasie było 43 mln logowań do serwisu internetowego iPKO i Inteligo - podkreśla.

Jak dodaje, klienci nie tylko znacznie częściej logują się już do banku używając telefonu zamiast komputera - za pomocą IKO zlecają też już więcej transakcji niż na przykład w oddziałach.

Popularność aplikacji bankowych to efekt doskonalenia aplikacji mobilnych w smartfonie (aplikacje mobilne stają się równie funkcjonalne jak tradycyjna bankowość internetowa).

- W aplikacji mobilnej można m.in. zarządzać swoimi finansami, zakładać lokaty, składać wnioski o nowe produkty, kupić ubezpieczenie podróżne, zapłacić fakturę, czasowo zablokować kartę, skorzystać z kantoru internetowego, a także wykonać wszelkiego rodzaju przelewy i transakcje - wymienia Macierzyński.

W PKO obecnie już blisko 1/3 pożyczek gotówkowych sprzedawanych w kanałach zdalnych jest przez klientów zaciągana w aplikacji mobilnej IKO. Niedawno bank wprowadził mobilną autoryzację operacji (zamiast sms-owej) oraz możliwość podpięcia karty kredytowej jako źródła pieniądza dla BLIKA.

Bank pracuje m.in. nad możliwością zakupu biletów komunikacji miejskiej w IKO, opłacania parkingu i zakupu kart podarunkowych.

krześ

Najlepsze tematy

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM