Przejdź na stronę główną Interia.pl
Reklama

Pięciu zwycięzców w I edycji programu InCredibles

Archdesk ERP, Hotailors, Radio Net Media Ltd., Tidio I UserEngage - to spółki startupowe, które zostały lauteratami pierwszej edycji programu InCredibles. Otrzymają środki na akcelerację wynoszące 100 tys. dol. na startup, fachową pomoc ze strony międzynarodowych ekspertów i wsparcie przy poszukiwaniu inwestorów.

Pierwsza edycja programu InCredibles, za którym stoi Sebastian Kulczyk, merytorycznie wspieranego przez Campus Warsaw, Fundację Startup Poland oraz IBM, obejmującego polskie startupy, cieszyła się wielkim zainteresowaniem. Od 29 maja kiedy to ogłoszono oficjalne rozpoczęcie programu, zgłosiło się 426 startupów. Z dziesięciu spółek startupowych, które zaprezentowały się dziś, 22 września w Campus Warsaw, jury w składzie: Sebastian Kulczyk, Rafał Plutecki, Julia Szopa, Piotr Pietrzak, Mariusz Gralewski i Lawrence Barclay, wybrało pięć spółek. Już dzisiaj zaczną one prace nad programem akceleracji. Zwycięzcami zostali wybrani: Archdesk ERP, Hotailors, Radio Net Media Ltd., Tidio i UserEngage. 

Reklama

- To nie finał, a nawet nie półmetek, bo dopiero teraz rozpoczynamy najważniejszy etap. Dzięki unikatowej formule programu InCredibles, ruszamy z "szyciem na miarę" optymalnej akceleracji dla naszych spółek. A czy program był pożyteczny, za dwa miesiące ocenią sami finaliści - stwierdził Sebastian Kulczyk, prezes Kulczyk Investments. Zadeklarował także on uruchomienie kolejnej edycji programu InCredibles w przyszłym roku.

- Liczba aplikacji do InCredibles jest chyba najwyższa ze znanych mi programów. Laureaci programu rozpoczną dynamicznie - od sesji mentoringowych w Campusie i szkolenia o skalowaniu organizacji - ocenił Rafał Plutecki Campus Warsaw.

Zwycięzcy już 23 września odbędą warsztaty z Keesem de Jongiem - założycielem BBI Group Holding Company, prezesem Europe's 500-Entrepreneurs of Growth NL, liderem wielu stowarzyszeń badawczych, a także członkiem YEO (Young Entrepreneurs Organisation). Odwiedzą również Campus London, gdzie będą mogli skorzystać z wiedzy międzynarodowych ekspertów oraz odbyć spotkania z lokalnymi inwestorami. Program umożliwi skorzystanie z wiedzy i doświadczeń mentorów oraz nawiązanie kontaktów ze światem międzynarodowego biznesu, działającego w obszarze startupów. W InCredibles znajdą się także środki na akcelerację spółek - do 100 tys. dol. na spółkę

Co ciekawe, wszystkie wybrane rozwiązania mieszczą się w obecnym głównym nurcie rozwiązań teleinformatycznych.

Archdesk ERP jest pakietem oprogramowania do zarządzania dla fabryk i firm w branżach produkcyjnych oraz budowlanych. Archdesk  to zintegrowanie rozwiązanie ERP , obejmując obszar od księgowości poprzez zarządzanie projektem, wycenami, kończąc na zarządzaniu materiałami czy zasobami ludzkimi. Archdesk jest przeznaczony do obsługi skomplikowanych nawet procesów biznesowych czy produkcyjnych.

Hotailors jest rozwiązaniem typu "smart" stworzonym dla  agencji turystycznych. Posiada bazę obejmującą wielką ilość hoteli w 198 krajach, moduł analityki, pojedynczy interfejs o dużej przyjazności dla użytkownika, ułatwia uzyskanie dużego obłożenia hoteli. Jest to rozwiązanie Software as a Service (SaaS), istotne narzędzie przeznaczone dla agencji turystycznych, wykorzystujące obszary metadanych, geolokalizacji, inteligentnej wyceny i machine learning.

Radio Net Media Ltd. to startup, który opracował platformę AdSonos monetyzującą streaming stacji radiowych. System w czasie rzeczywistym podmienia nadawany w radiu blok reklam na zestaw targetowanych i profilowanych reklam w streamie, czego do tej pory nie robiono, lub wykorzystywano w tym celu rozwiązania niezgodne z User Experience np. za pomocą tzw. incjetedads, czyli reklam które przerywały stream bądź aktualnie nadawany utwór. Wykorzystywano także  pre-rollads tj. reklamy prezentowane przed uruchomieniem właściwego streamu. Platforma jest adresowana do stacji radiowych oraz do reklamodawców; może być swoistym radiowym odpowiednikiem  Google AdWords.

Tidio to producentem komunikatora, który pozwala na agregowanie wiadomości ze wszystkich najpopularniejszych kanałów (Live Chat Messenger, Email) na jednej platformie.  Spółka pracuje także nad kreatorem botów, który pomoże zautomatyzować większość procesów komunikacyjnych, dzięki czemu zdecydowanie spadnie czas odpowiedzi na zapytania klienta.

UserEngage to rozwiązanie wspierające  działanie zespołów marketingu, sprzedaży i wsparcia klienta Umożliwia wysyłanie automatycznych i spersonalizowanych wiadomości we wszystkich kanałach. Jest narzędziem pojedynczym o szybkiej, nawet jednodniowej implementacji, co stanowi przewagę nad rozwiązaniami korporacyjnymi.

- Przed wybranymi firmami stoi wiele wyzwań, jednak ostatecznie na końcu drogi jest zwielokrotnienie szans na sukces projektowanego biznesu i zdobycie w krótkim czasie doświadczeń i wiedzy, które mentorzy zdobywali przez lata. Tym właśnie powinna być ta akceleracja - skróceniem drogi do sukcesu - powiedział Piotr Pietrzak z IBM Poland &Baltics.

IBM zapewnia nie tylko dostęp do mentorów, którzy wskażą najlepsze rozwiązania technologiczne, budowy kanałów sprzedaży czy komercjalizacji; koncern także stworzył w wsparcie w postaci udziału w IBM Global Entrepreneur Program. To inicjatywa międzynarodowa, umożliwiająca startupom z całego świata skorzystanie z rozwiązań chmury IBM Bluemix.

Eksperci Kulczyk Investments wypracowali, we współpracy z Fundacją Startup Poland, wzory najważniejszych umów dla startupów, akceleratorów oraz inwestorów działających w tym zakresie na polskim rynku. Znajdą się one w Otwartym Banku Umów, na stronie Startuppoland.org. Dokumenty te mają być podstawowym wsparciem prawnym dla startupów tak więc trzy pierwsze: termsheet, convertible notes (czyli umowa pożyczki konwertowanej na udziały) oraz umowa grantowa, mają stanowić podstawę prawną w projekcie InCredibles.

MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: innowacje

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM