Przejdź na stronę główną Interia.pl

Uwaga polskie firmy! Rusza promocja za granicą

Ruszył projekt „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki - Brand” poddziałanie 3.3.2 przeznaczony dla przedsiębiorstw z sektora MŚP realizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu.

- Program daje polskim firmom ogromne możliwości dotarcia na rynki, których nie były w stanie do tej pory poznać - w dalekiej Azji, wciąż ważnej Europie i nie mniej obiecujących Afryce i Ameryce Łacińskiej - mówi Tomasz Pisula, prezes PAIH.

Reklama

Ministerstwo Rozwoju na podstawie analiz przygotowało listę 12 priorytetowych sektorów polskiej gospodarki, które mają największą szansę na globalny sukces. Za dziewięć programów promocji odpowiada PAIH, a wśród nich są: meble, moda polska (wraz z biżuterią), jachty i łodzie rekreacyjne, kosmetyki, sprzęt medyczny, biotechnologia i farmacja, budowa i wykańczanie budowli, maszyny i urządzenia, części samochodowe i lotnicze. Promocją pozostałych trzech - spożywczego, IT/ICT (PARP) i usług prozdrowotnych zajmują się odpowiednio: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, PARP i Polska Organizacja Turystyczna.

- Promocja eksportu ma szczególne znaczenie dla polskiej gospodarki, jest też elementem Strategii Odpowiedzialnego Rozwoju. Dostrzegamy potrzebę promowania polskich produktów i firm, kompleksowego wsparcia perspektywicznych branż i poprawę naszego wizerunku - dodaje Tadeusz Kościński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju.

Projekt zakłada umożliwienie przedsiębiorcom ekspansji na nowe perspektywiczne rynki pozaunijne. Na większości z tych rynków działania promocyjne polskich przedsiębiorców uzupełnione zostaną o działania informacyjne oraz medialne.

Zadaniem PAIH na kolejne dwa lata sprawowania pieczy nad projektem, będzie organizacja stoisk targowych na 99 imprezach wystawienniczych w 23 krajach w latach 2018-2019.

- Przedsiębiorcy mogą wykorzystać stoisko narodowe jako miejsce spotkań B2B, na którym wyświetlą swoje filmy promocyjne czy udostępnią katalogi - nie mogą jednak korzystać z niego jako wystawcy, gdyż generalnym założeniem projektu jest promocja polskich branż jako całości, a nie konkretnych firm i marek - podkreśla Robert Zawadzki, szef zespołu realizującego w PAIH program Marka Polskiej Gospodarki - Brand.

- Chcemy wypromować tych, co stawiają pierwsze kroki za granicą, także za pośrednictwem biur handlowych PAIH - dodaje.

Projekt przewiduje również specjalne wyodrębnienie powierzchni na potrzeby prezentacji polskich regionów.

Program zakłada również uruchomienie dziewięciu branżowych portali internetowych w domenie trade.gov.pl. Pod tym samym adresem znajduje się zestawienie targów, na których Agencja zorganizuje stoiska narodowe.

Przedsiębiorcy zainteresowani promocją swoich produktów i usług podczas targów mogą bezpłatnie zamieścić wizytówki w katalogu poprzez wypełnienie formularzy zgłoszeniowych dostępnych na każdym z portali branżowych.

Wsparcie działań promocyjnych dla przedsiębiorców będzie finansowane z Programu Inteligentny Rozwój.

td, PAIH

Dowiedz się więcej na temat: PAIH | promocja | polskie firmy

Reklama

Najlepsze tematy

Patroni

Ministerstwo Rozwoju Ministerstwo Cyfryzacji Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej

Partnerzy

PKO BP Grupa TAURON Coca-Cola HBC

Partnerzy mediowi

Interia RMF TVP Forum Ekonomiczne wysokienapiecie.pl