Przejdź na stronę główną Interia.pl
Reklama

Amazon poważnie myśli o polskim rynku

Platforma sprzedaży ale też centra rozwoju technologii i innowacji - tym dla Amazon są polskie oddziały firmy - zapewnił Interię Steven Harman, wiceprezes europejskiego oddziału Amazon, gość 28. Forum Ekonomii w Krynicy.

Z ponad 40 europejskich oddziałów Amazon, 5 działa w Polsce. W sumie amerykańska firma zainwestowała w nie 4 miliardy złotych i zatrudnia 14 tysięcy osób. - Polska jest integralną częścią europejskiej sieci zamówień - zapewniał Steven Harman. Oprócz centrów logistyki e-commerce, powstały dwa inne. Gdańskie Centrum Rozwoju Technologii zatrudnia 400 inżynierów, którzy pracują między innymi nad unowocześnianiem Amazon Alexa - inteligentnych głośników - jednego z flagowych produktów firmy. Przed dwoma miesiącami otwarto w Sosnowcu pierwsze w Europie centrum drukujące spersonalizowane koszulki. - Można powiedzieć, że są to koszulki na żądanie. Klient składa zamówienie, my drukujemy i wysyłamy pod wskazany adres - wyjaśniał rozmówca Interii.

Reklama

Wiceprezes europejskiego oddziału Amazon powiedział, że zgodnie ze strategią, firmy nie interesuje konkurencja tylko zadowolenie klienta. - Chcemy osiągnąć sukces ulepszając obsługę klienta i dając mu większą satysfakcję. W porównaniu do tradycyjnej formy kupowania, e-commerce wciąż jest niewielkim procentem sprzedaży ogółem. Dlatego nie skupiamy się na konkurencji. Na tym rynku ciągle jest miejsce dla wielu nowych graczy - wyjaśniał gość Interii.

Polscy klienci Amazon będą musieli poczekać na polskojęzyczną stronę. Zdaniem europejskiego wiceprezesa firmy, dla kupujących na całym świecie najważniejsze są: możliwość wyboru produktu, jego cena i wygoda w jego dostarczeniu. I na tym będzie się koncentrował Amazon. - To są kwestie tak samo ważne dla Polaka, Czecha i Hiszpana. Dlatego chcemy być coraz szybsi i niezawodni - argumentował Harman.

ew

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: polski rynek | Forum Ekonomiczne Krynica 2018

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM