Zmiany w bankowości, czyli rozwój konkurencyjności i transparentności
- Dobrze, żeby banki były bliżej swoich klientów, zarówno detalicznych jak i korporacyjnych, małych i dużych, żeby lepiej rozumiały ich sytuację kredytową, sytuację finansową, która jest specyficzna i do tego dostosowywały swoją politykę kredytową, swoją aktywność, ale także by poprawiały swoją konkurencyjność - mówi w rozmowie z Interią Andrzej Kensbok, członek Polskiego Towarzystwa Gospodarczego.
- Chodzi przede wszystkim o transparentności kosztów, czyli zarówno w zakresie oprocentowania, jak i prowizji, opłat. Ważne żeby były jasno określone, aby stanowiły dobrą podstawą do podejmowania decyzji odnośnie do wyboru danej instytucji finansowej czy jej produktów - dodaje.
- Czasami bardzo trudno zorientować się w strukturze oferty banku. Przejrzystość, łatwość zrozumienia i porównania produktów jest istotna przy podejmowaniu decyzji, w tym także kredytowych - ocenia.