Przejdź na stronę główną Interia.pl
Reklama

​Orlen wspiera polskich dostawców

Większość dostępnych na stacjach Orlenu produktów ma polskie pochodzenie. Spółka dalej zacieśnia współpracę z krajowymi dostawcami. Jak wskazują badania, również kupujący chętniej kupują artykuły pochodzące z Polski.


- Dziś artykuły krajowych dostawców stanowią już ponad 85 procent wszystkich oferowanych przez nas produktów - informuje Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. W ramach współpracy z polskimi dostawcami koncern wprowadził wiele nowości, m.in. słodycze regionalne, kanapki, czy przekąski owocowe i warzywne.

Patrycja Klarecka, członek zarządu Orlenu ds. sprzedaży detalicznej podkreśla, że współpraca między małymi i dużymi firmami nie zawsze jest łatwa. Mimo to spółka podpisuje umowy z kolejnymi przedsiębiorcami. - Chcemy dywersyfikować dostawców. Zależy nam na tym, by mieć produkty pochodzące od polskich producentów. Wierzymy, że robimy to w słusznej sprawie i ma to sens nie tylko dla nas, ale i dla polskiej gospodarki - powiedziała.

Reklama

Orlen podkreśla, że akcja poparta jest analizą rynku. Z badań instytutu Kantar wynika, że blisko 90 proc. osób, w tym kierowców, chętniej kupuje produkty krajowego pochodzenia, a 80 proc. respondentów uważa polskie produkty za lepsze i bardziej ekologiczne.

Przykładem wsparcia przez płocki koncern krajowych przedsiębiorców jest akcja z 2018 r. "Pij polskie soki", wzbogacająca ofertę stacji paliw o soki tłoczone z owoców z polskich sadów. W ten sposób spółka pomogła polskim sadownikom w walce z rekordowym urodzajem.

wj 

INTERIA.PL

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM