Przejdź na stronę główną Interia.pl
Reklama

Orlen ogłasza co-branding na rynkach zagranicznych

Do 2023 roku polski gigant paliwowy przeprowadzi rebranding swoich stacji benzynowych w Czechach i Niemczech. Już teraz wystartuje kampania wizerunkowa łącząca markę Orlen z markami lokalnymi.

Orlen ma swoje stacje w czterech krajach europejskich. To Czechy, Niemcy, Słowacja i Litwa. Za naszą zachodnią granicą działa prawie 600 stacji grupy pod szyldem marki Star. W Czechach i na Słowacji Orlen prowadzi działalność pod marką Benzina.

- Podjęliśmy bardzo ważną i odważną decyzję dla Orlenu, ale też dla naszej firmy, która jest czempionem polskiej gospodarki. Już od tego roku zaczynamy co-branding na wszystkich naszych stacjach poza granicami kraju. Będą dwie nazwy. Będzie Benzina Grupa Orlen, będzie Star Grupa Orlen, a w przeciągu trzech lat robimy rebranding naszych stacji - mówił podczas Kongresu 590 w Rzeszowie-Jasionce Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek.

Reklama

Najbliższe trzy lata będą okresem przejściowym. Firma planuje przyzwyczaić w tym czasie klientów zagranicznych do marki Orlen. - Pojawią się dwie marki, czyli tzw. co-branding. Marka Benzina będzie funkcjonowała obok marki Orlen i pojawi się to w zasadzie bezkosztowo na naszych dystrybutorach, na pylonach, na nośnikach multimedialnych. W tym okresie nie będziemy się dekoncentrować na rebranding fizyczny. Do niego będziemy się przygotowywać właśnie w perspektywie 3 lat, ponieważ przygotowujemy obecnie odpowiedni case biznesowy, który musi się sprawdzić na tych rynkach - doprecyzowywała wiceprezes PKN Orlen Patrycja Klarecka.

d.p.

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Kongres 590

Partnerzy serwisu

PKO BP KGHM